wtorek, 5 lutego 2013

Gniewosz - piwo ciemne browaru Gontyniec

Ekstrakt: 14,1%, alkohol: 6,0%
Cena: ok 2,5 zł (butelka 0,33l)

Jaco

Gniewosz to ciemne piwo browaru Gontyniec z Chodzieży (między Piłą a Poznaniem ;]). Sprzedawane jest tylko w butelkach 330 ml - charakterystycznych bączkach. Piwo ma barwę między czernią a kolorem bordowym, jest mało przezroczyste. Piana na początku dosyć rzadka, cienka i szybko opada. Po kilku minutach piwo przypomina wygazowaną colę.

W zapachu czuć przede wszystkim słodycz wymieszaną z delikatnym aromatem słodu palonego. Po pierwszym łyku czujemy najpierw słodycz, później delikatny aromat karmelu, na końcu pozostaje w ustach przyjemna goryczka.

Gniewosza pije się przyjemnie od pierwszego do ostatniego łyka. Ma dobry smak łączący słodycz z goryczką, chociaż myślę, że dla niektórych może być zbyt słodki.

Ocena: 4,5/5

 

2 komentarze:

  1. Ja i mój partner uwielbiamy to piwo, niestety w Kielcach zniknęło z Tesco a teraz także z reala, w Kielcach już go nie kupię, stało się trudno osiągalne i to jego jedyny minus
    Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz trafiłem na to piwo w Kauflandzie w Krośnie i po zakupie i konsumpcji pierwszego sześciopaku jestem zachwycony.
    Szybko udałem się do sklepu i kupiłem jeszcze 4 ładne, świąteczne sześciopaczki aby przynajmniej jeszcze przez tydzień cieszyć się wspaniałym i na naszym terenie niespotykanym piwkiem.
    Wytrawny smakosz tylko dobrego piwka:-)

    OdpowiedzUsuń

 
Blog jest wyłącznie dla osób pełnoletnich. Czy masz skończone 18 lat?

TAK NIE
Oceń blog